UA-65136003-2
Jak mít prezentaci nemovitosti v malíčku?

Jak mít prezentaci nemovitosti v malíčku?

Nejúspěšnější realitní specialistka naší společnosti za rok 2018 Tereza Korbelářová se s námi podělila o své zkušenosti z oblasti prezentace nemovitostí. Její lidský přístup a cit pro obchod cítíte v každé větě. Proč je prezentace nemovitosti důležitá, na co při prezentaci nezapomenout a jak se vyhnout prezentaci kýče? Na tyto otázky nám odpověděla u hrnku dobré kávy.

Můžete nám popsat moderní způsoby prezentace nemovitosti a jejich realizaci v terénu?

Úplným základem moderní prezentace je spolupráce s profesionály. Fotografie, video, záběry z dronu by dnes měly být samozřejmostí. Vždy si o nemovitosti zjistím co možná nejvíce informací. V přípravě prezentace nemovitosti nezapomínám ani na technickou stránku obchodu (půdorysy, technickou a stavební dokumentaci, spolupráci s místními archivy a stavebními úřady, územní plány a jejich textové citace, právní situaci nemovitosti apod.). Snažím se dát profesionálům dostatek času a předem si s nimi a prodávajícím ujasním celkový koncept prezentace. Vždy přemýšlím, jakou cílovou skupinu chci oslovit. Jinak prezentuji pozemek, či usedlost v romantické přírodě, nemovitost vhodnou na investici nebo historickou budovu vhodnou k rekonstrukci. Realizace moderní prezentace v terénu závisí hlavně na jednání s klienty a možnostech splnit jejich očekávání. Nikdy se nezapomínejte ptát! Klienti nakupují s emocemi a já se vždy snažím, aby se cítili v mé přítomnosti příjemně a měli ve mě důvěru. Každá nemovitost má svůj příběh a já se o něj snažím vždy s potenciálním kupujícím maximálně podělit.

Vysvětlete nám měnící se trendy v prezentaci nemovitostí.

Pracuji v realitní branži šestým rokem. Doba se mění, moderní média výrazně ovlivnily jakýkoliv obchod, ne jen ten realitní. Dnešní doba je doba webová. Před pěti lety mě ani nenapadlo, že právě práce s moderními médii bude mým denním chlebem. Kromě tradičních prezentačních prostředků (inzertní servery, prodejní plachty, letáky, tištěná inzerce) své nemovitosti a práci s nimi zveřejňuji na sociálních sítích (Facebook, Youtube, Instagram). Velmi často na profilech mapuji i postupný vývoj prezentace a prodeje. Výjimečné nemovitosti si zaslouží svou vlastní webovou stránku. Pravidelně chodím na realitní meetingy, školení, worshopy apod. Setkávám se s úspěšnými kolegy z jiných RK a navazuji s nimi kontakty i na zmíněných sociálních sítích, kde prezentuji svou práci. Má práce je mým posláním a velmi mě naplňuje a baví, proto o svých nemovitostech mluvím i v soukromém životě a tím je rovněž propaguji.

Na co nesmíte zapomenout při prezentaci nemovitosti a čemu se raději vyhnout? 

Nezapomeňte aktualizovat svou nabídku v inzerci, pravidelně měňte fotografie dle aktuálního stavu nemovitosti, ročního období. To samé platí o Vás, pokud máte svůj profil na sociálních sítích a delší dobu na něm nefungujete, vypovídá to o tom, že se oboru nevěnujete naplno nebo co hůře, že už v oboru nepracujete. Plánujte správný čas prohlídek, s ohledem na počasí, denní dobu a možnosti dopravy v dané lokalitě. V případě osobní prezentace nemovitosti, vždy přijďte dříve. Vyvětrejte, rozsviťte, dolaďte detaily, mějte pro klienty připraveny tištěné podklady pro obchod. Dělat tyhle drobnosti před klienty nepůsobí dobře a naplno se nevěnujete klientům. Vždy dbejte na osobní přístup a jedinečnost obchodu. Tak jako nikdo nejsme stejní, tak i nemovitosti a klienti mají svou historii, povahu a náladu. Čemu byste se měli vyhnout? Nepřipravenosti ať osobní, tak nepřipravenosti nemovitosti. V nejlepším případě by nemovitost měla být vyklizena a její okolí upraveno. Focení či natáčení by mělo proběhnout za slunného počasí. Prezentace působí mnohem pozitivněji a přírodní světlo ničím nedoženete. Naučte se říkat ne! Pokud sami víte, že nejste osobně v pohodě, raději prohlídku či jednání přesuňte.

V čem tkví podstata homestagingu a jak z útulnosti neudělat kýč?

Nejsem příznivcem přílišného přikrášlování nemovitostí. To co na jednu osobu působí mile a útulně, může pro druhou osobu působit přeplácaně a nevkusně. Vsázím na jednoduchost, neutrální netmavé barvy a 100% čistotu. Pokud nemovitost odosobníte, dáte potenciálním kupcům více prostoru pro jejich vlastní fantazii. Často se musím přizpůsobit životu současné rodiny. Před návštěvou klienta, pošlu děti s pejskem na procházku. Magnetky z lednice schovám do šuplíku a kosmetiku z koupelny na chvilku zavřu do skříně.

Jaké speciální dovednosti by měl mít realitní specialista, který chce úspěšně prezentovat nemovitost?

Buďte koučem při každém obchodu. Klienta profesionálně proveďte celým obchodem. Prezentujte se tak, jak chcete, aby Vás ostatní viděli. Pozornost věnujte kupujícímu i prodávajícímu bez rozdílu! Realitní makléř by měl být právníkem, psychologem, hypotéčním makléřem a obchodníkem v jedné osobě. Nikdy ovšem nezapomínám na neustálé vzdělávání. Nejdůležitější hodnotou pro mě je osobní lidský přístup.

Prozraďte nám historku z praxe, na kterou nejraději vzpomínáte.

O historkách na které ráda vzpomínám ze své praxe bychom mohli napsat knihu a možná by ani jedna nestačila. S většinou mých klientů zůstávám v kontaktu ještě dlouhou dobu po realizaci obchodu. Největší odměnou pro mě jsou chvilky, kdy si vypiji s klienty kávu na terase jejich nového domu, apod.

 

Přihlašte se k odběru článků

Jednou do měsíce tipy a rady e-mailem zdarma

zpracováním osobních údajů